shoutbox

Tuesday 24 November 2015

lawak

Assalamualaikum! ² Anna here all! baru balik dari Mydin, Bertam Perdana. kat mna? alaa... area Kepala Batas la. Hari ni agak bosan dari hari lain walaupun Anna kja menilau dari ptg & bersambung plak tadi. hehe... (dah ibu dgn abi bwak, follow ja la)



Anna memang tak tahu nak tulis apa untuk entry kali ini. dalam otak tak terlintas 1 pon perkataan yang menarik sampai pi tanya orang la mintak sebut satu perkataan. kot la menarik, boleh la amek buat tajuk entry.



Lawak. tu la tajuk entry kali ini. lawak ni ada bermacam jenis & lawak jugak sememangnya sinonim dengan perkataan "b*d*h" tapi kalau tak dak lawak, memang tak dengar manusia ketawa. dan bertambah la orang yang tak siuman...



selalunya orang yang buat lawak ni seorang yang bising dan tak reti² nak diam. believe me, hampa semua mesti ada punya kenalan yang macam tu. paling kurang pun satu. kan? ke....korang sendiri yang berperangai macam tu. hehe.. Korang jangan la risau, Anna pon sama saja. :3




lawak ni yang seronoknya bila kita buat lawak dan semua gelak. dapat kurangkan stress, tenangkan fikiran dan boleh jadi orang yang tengah dingin hubungannya dengan sahabat, keluarga dll brrtambah erat malah lebih erat dari sebelumnya. jangan tak tahu! lawak juga merupakan suatu pekerjaan! ia juga menjadi "periuk nasi" seseorang. contohnya, Nabil, Kumpulan Zero,Shiro,Sepah dan banyak lagi la group² yang ada. Mereka disukai kerana sikap mereka yang selamber dan lawak yang jadi kena dengan masa,tempat dan jugak keadaan.



tapi bila lawak ni terlampau sangat, ia boleh menyakitka hati sesiapa saja yang mendengar. ada kes yang membuatkan sang pelawak dan orang yang sakit hati tu bergaduh. masuk hospital pon ada. tak tau la kalau ada yang lebih daripada itu.


pernah sekali, kawan Anna gaduh sampai jadi kes la. bila tanya sebab apa, muncul la jawapan lawak. jadi hati² & berpadalah kalau nak berjenaka kerana kita tak tau, ada orang yang terguris hatinya ketika mereka mendengar lawak tersebut.



tak ambil peduli?


cuba bayangkan ada orang buat lawak, dah tu terkena batang hidung pulak. apa yang kita rasa?

think.


yang pasti, Anna nak kata kat sini, berlawak tu boleh. sebab Rasulullah SAW juga berlawak. tapi berpada. ingat ya. (:



Assalamualaikum
Selamat Malam
Night!
^_^




































2 comments:

  1. Assalamualaikum sis! Sis punya blog ni syok la. ^.^ Slamber,lawak & menarik. Bleh x nk request tajuk entry?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. thanks Ayna. mana la ada syoknya. nak request? boleh aje. Ayna boleh email sis atau comment dekat mana² entry tajuk yang Ayna nak.btw, thanks ya dan teruskanlah membaca blog sis ni. war - wsrkan pada kengkawan ya! ツ

      Delete