shoutbox

Saturday 14 November 2015

sabar

Assalamualaikum. apa khabar semua? sihat? Anna,sihat Alhamdulillah. khabar? hmm... umur yang semakin dekat dengan ajal & dosa yang semakin bertambah...


Alright. entry kali ni bertajuk SABAR. (rasa tak perlu kot nak bagi tahu)ehehe... ^^" haih...  macam kena pulak tajuk tu dengan keadaan Anna sekarang.

persoalannya, korang ni... penyabara diriiri eah) Anna penyabar ke? hehe... nak tahu ? kena la kenal Anna sendiri... (peace)


sebagai seorang manusia, kita memang kena ada kesabaran. sabar untuk melayan kerenah orang sekeliling. kerenah kawan la, family la, cikgu la, orang yang kita tak kenal lagikan rasa tak nak kenal.peningnya ayat °_° huhai...


memang pon kita sebagai seorang hamba Allah kena ada "sabar" dalam diri. "sabar" dihina,dicaci,dikutuk & dimaki se_suka_sukioleh orang lain. bukan sapa pon. sek² hubungan darah jugak. bohong tak dak dalam family yang cemburu nak mampoih dengan kita. mcty ada walau sekecil hama pun. tak pun, orang yang kutuk kita tu orang yang paling kita sayang. example : sahabat,ibu etc.



well, assobaru,minal,iman. hilang sabar? hilang la jugak separuh iman tuh. so, kita as a human sabar jala. biar la kena kutuk, maki apa semua, asalkan...  kita tak buat balik macam dia buat kat kita. kalau buat jugak? ini maknanya kita tak da beza langsung dengan mereka. baik atau jahat, sama saja.


sebaiknya,kita hanya biarkan saja. let it go. alih² kita yang dapat pahala. ya la, orang kata kat kita, diorang dapat pulak dosa. tapi macam biasa, almost everyone terbabit dalam kes ni.


ok. itu saja entry untuk hari ini. sambung esok pulak ya? Assalamualaikum. Selamat Malam ^_^
















No comments:

Post a Comment